вторник, 21 август 2012 г.

ЗЛОВЕЩОТО ИЗКУСТВО НА ВАТИКАНА

Следният фотографски репортаж е на ваше разположение, благодарение на един японец – дълбоко вярващ католик - Ютака Матсутани. Той е присъствал на церемония във Ватикана, която е била забранена за външни лица.


Това е превод на думите на Yutaka Matsutani



“За пръв път виждам подобни скулптори. Бях много изненадан. Помислих си “какво е това?’’ Не виждах нищо красиво в това изкуство. Напротив, усещах нещо нередно, чудовищно, зверско. Според мен, това не може да бъде католическо изкуство в никакъв случай. (Пиша това, като предполагам, че читателите в голямата си част са предани католици.)”

Разгледах внимателно всичко това и не вярвах на очите си.



Чудовищно, не мога да намеря друго определение за това, което виждам.




Наистина чудовищно...( по – късно разбрах, че точно това принадлежи на музея на Ватикана.)




Тъмна и странна гора.




Влажно и хлъзгаво гнездо на насекоми?






Някакъв вид морски същества се движат?



Плашещо, тайнствено, гротеска, ужасяващо.



Демонично.





Представители на духовенството!!Вие нищо ли не усещате?





Черепи, прикрепени към клоните?Не казвам всичко това с лошо намерение.Така изглежда в моите очи. Моля ви, вижте следващите снимки:



Това е скулптурата от залата на Папа Павел VI.


Това е сцена от един филм, който описва света (живота) от древното европейско езичество. Тук буквално можем да видим черепи закачени на клони.




Не знам как могат да бъдат разграничени тези двете сцени.В моите очи изглеждат еднакви.



Моля ви не ме разбирайте погрешно. Аз уважавам Светия Отец. Но честно казано, тази сцена просто ме кара да се смея. Изглежда ми прекалено абсурдна. Глупаво е Ватикана да има такива грозни и ненормални неща. Моля ви, вижте тези снимки още веднъж.Може би моят начин на изразяване е прекалено директен. Скъпи братя и сестри, моля ви не се ядосвайте и не се обиждайте. Моля, оставете ме да говоря открито за известно време. Вероятно вярващите католици имат свои становища по тези въпроси.
Предполагам, че на тези снимки е показан целият свят, както винаги е бил пълен с чудовища.
Пред всичките тези картини, хора които имат известно усещане за хармония и красота биха се изсмели на католическата църква. Биха изразили дълбоко съмнение в нея. Това е много неудобно за нашата църква, но най - лошото е, че ще представлява една голяма загуба за Светия Отец.
“По този начин Светата Литургия според католическата църква обогатява не само вярата и благочестието, но и културата на много народи” - Summorum Pontificum
Аз вярвам, че е така. Ето защо, аз който съм роден на изток, уважавах западната култура, която е произлязла от Християнството (Католицизма). Но сега, когато съм изправен пред тези абсурдни и грозни скулптури, аз не мога да спра да си задавам въпроси.
Какво се случва с актуалната Католическа Църква и чувствителността на западният човек?
Аз усещам и съм сигурен, че тази зловеща скулптура има лошо влияние върху моята душа и върху душите на членовете на църквата. Защото съм сигурен, че това изкуство не идва от Бог!

източник:
http://radiocristiandad.wordpress.com/2011/06/05/el-arte-siniestro-del-vaticano/


Няма коментари:

Публикуване на коментар